Babboe verwelkomt nieuwe bakfiets: Babboe Mini

Babboe introduceert een nieuwe bakfiets: de Babboe Mini

Amersfoort, 3 juli 2017 - Babboe viert feest want Babboe heeft er een kleintje bij! De nieuwste Babboe bakfiets, de Babboe Mini, is de eerste bakfiets van Babboe die korter is dan een standaard tweewielbakfiets. De Babboe Mini biedt plaats voor één of twee kinderen en is hiermee het kleinste familielid van de Babboe-familie.

De ideale stadsbakfiets

De slogan ‘Van ouders, voor ouders’, heeft Babboe niet voor niets. Met de ontwikkeling van de Babboe Mini heeft Babboe gehoor gegeven aan de vraag van ouders om een bakfiets op de markt te brengen die net zo wendbaar is als een normale fiets, maar korter dan de standaard tweewielbakfiets. “Een mooie aanvulling op ons assortiment bakfietsen”, aldus algemeen directeur Epco Vlugt van Babboe Bakfietsen. “Met de Babboe Mini kunnen we ook de gezinnen bedienen die elke dag weer voor de uitdaging staan om hun kindjes door het drukke verkeer en de smalle straatjes naar school te brengen”.

Compact en wendbaar

De Babboe Mini heeft een compacte bak en is daardoor korter dan een standaard tweewielbakfiets. Hierdoor stuurt de bakfiets licht en direct en dit maakt de Babboe Mini enorm wendbaar. Het lijkt nog meer alsof je op een normale fiets fietst. Je fietst eenvoudig door al het drukke verkeer heen, waardoor de Babboe Mini uitermate geschikt is voor in de stad. Bovendien is de Babboe Mini eenvoudig te parkeren in een fietsenstalling, schuur en garage, of zelfs voor het huis.

Ruimte voor twee kinderen

Het vervoeren van twee kinderen is in de Babboe Mini geen enkel probleem. Ondanks dat de Babboe Mini kleiner is dan een standaard tweewielbakfiets -zoals de Babboe City -heeft de bakfiets toch ruimte genoeg voor twee kinderen óf een baby in de speciale Maxi-Cosi drager.

Drie uitvoeringen

Naast de normale Babboe Mini is de bakfiets ook verkrijgbaar met elektrische trapondersteuning. De Babboe Mini-E beschikt over trapondersteuning met 8 standen en de motor in het achterwiel. De Babboe Mini Mountain heeft een zeer krachtige Yamaha middenmotor met een Nuvinci onderhoudsvrije en traploze versnelling. Ideaal wanneer je lange afstanden wilt fietsen of in een heuvelachtig gebied woont.
Ongeacht de uitvoering van de bakfiets, met de Babboe Mini heb je de wereld aan je voeten met de kinderen voor je neus.

Over Babboe

Babboe B.V. is het initiatief van een aantal ouders die graag een goede bakfiets wilden hebben, maar de prijzen van de bestaande aanbieders te hoog vonden. Samen met een ingenieursbureau is in 2006 de Babboe Big ontwikkeld, waarbij het doel was om een kwalitatief goede en vooral handige bakfiets te ontwikkelen. In 2007 is Babboe gelanceerd in Nederland en vanaf de start was het een groot succes. In 2008 is Babboe geïntroduceerd in België, in 2010 in Duitsland, Frankrijk en Engeland en begin 2011 heeft Babboe ook Denemarken, Amerika, Zwitserland, Oostenrijk en Italië veroverd. In 2012 is Babboe haar markten in het buitenland nog verder aan het ontwikkelen. Inmiddels is Babboe BV marktleider binnen het 3-wiel bakfietssegment, heeft het een zeer goede naamsbekendheid, een grote klantengroep en een hele mooie toekomst in het verschiet. Babboe is inmiddels actief in 33 landen, waarvan de Noord/west Europese landen de belangrijkste zijn.

Zie Babboe Mini voor meer informatie.